Polska sieć klinik medycznych zanotowała 441,1 mln zł przychodów ze sprzedaży wzmacniając swoją pozycję wśród liderów na polskim rynku prywatnych usług medycznych. Plany na nadchodzące miesiące to przede wszystkim koncentracja na rozwoju obszaru stomatologii, medycyny estetycznej i inwestycja w przychodnie o profilu FFS (Fee For Service).
Przychody Grupy ENEL-MED były o ponad 40 milionów wyższe niż w roku ubiegłym, co stanowiło ponad 10% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego. Jasno więc widać, że powraca trend wzrostowy na rynku prywatnych usług medycznych, przerwany w roku 2020 przez pandemię COVID-19. W bieżącym okresie rozliczeniowym Grupa postawiła przede wszystkim na rozwój usług typu fee for service, co zaowocowało aż 29% wzrostem sprzedaży w tym segmencie. Ponad połowa wszystkich dochodów spółki pochodzi jednak ze sprzedaży usług abonamentowych.
– Okres pandemii był wyzwaniem dla całej branży, dlatego wynik osiągnięty w 2021 roku przez Grupę uważam za sukces. Grupa ENEL-MED prowadziła nieprzerwanie swoją działalność operacyjną i modyfikowała ofertę zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami rynku, także w odpowiedzi na nowe wyzwania w sferze zdrowia spowodowane krótko i długoterminowymi skutkami COVID-19. Ważnym wydarzeniem w ubiegłym roku było przygotowanie i przeprowadzenie SPO na GPW – dzięki emisji akcji pozyskaliśmy ponad 80 mln zł. Te środki inwestycyjne pozwolą nam w kolejnych latach rozbudowywać sieć naszych eksperckich klinik stomatologicznych, rozszerzać ofertę medycyny estetycznej oraz inwestować w przychodnie systemu opieki abonamentowej enel-care – mówi Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED Jacek Rozwadowski.
Grupa ENEL-MED od początku swojej działalności, a zwłaszcza w trakcie pandemii mocno stawia na rozwój nowoczesnych technologii. W minionym roku aż 40% wszystkich wizyt stanowiły konsultacje zdalne, a z aplikacji mobilnej enel-med korzysta już ok. ćwierć miliona osób. Dodatkowym udogodnieniem dla pacjentów jest możliwość korzystania z e-recept. Rozwiązanie to szczególnie sprawdziło się w okresie ograniczeń epidemicznych związanych z koronawirusem i z uwagi na wygodę pacjentów zostało wdrożone na stałe w klinikach enel-med. Rośnie również zainteresowanie usługami e-commerce. W trzech pierwszych kwartałach 2021 r. zanotowano znaczący wzrost sprzedaży oferty abonamentów indywidualnych w e-sklepie – aż o 1342% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
– W naszych klinikach łączymy zaawansowane technologie i wiedzę ekspercką z najwyższą jakością obsługi. Staramy się być blisko klienta i jego potrzeb, i przygotowywać spersonalizowane rozwiązania. W 2021 roku ważnym dla nas momentem było otwarcie ultranowoczesnej dziewięciofotelowej placówki stomatologicznej na Zaciszu w Warszawie. Centrum Zacisze działa w formule kliniki jednego dnia i oferuje pacjentom unikalne na skalę ogólnopolską ekspresowe usługi protetyczne, a także innowacyjne i bezstresowe zabiegi w sedacji wziewnej oraz narkozie – podkreśla Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED Jacek Rozwadowski.
Pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, Spółka utrzymywała w 2021 roku bardzo wysoki poziom satysfakcji pacjentów i jest liderem jakości na rynku usług medycznych w strategicznie ważnych dla Spółki segmentach.
Dobre wyniki biznesowe Boehringer Ingelheim stwarzają korzystną sytuację dla inwestycji w badania i rozwój
NFZ zmienił plan finansowy – więcej pieniędzy na leczenie
Źródło: materiały prasowe