Niemal 60% przedstawicieli placówek medycznych deklaruje, że poprawa doświadczeń pacjentów – a mówiąc wprost jakości ich obsługi – jest na szczycie listy działań, które planowali podjąć w poprzednim roku, wynika z badania Harvard Business Review „The Customer Experience in Health Care”. Dbałość o satysfakcję swoich klientów przewyższa nawet potrzebę optymalizacji i zmniejszania stałych kosztów operacyjnych. Dodatkowo większość pacjentów sądzi, że systemy, narzędzia rejestracji oraz interakcji z placówkami medycznymi są zwykle zaprojektowane tak, by wręcz komplikować współpracę oraz maksymalnie utrudnić komunikację i załatwianie spraw w punktach opieki medycznej. Czasochłonne umawianie wizyt, potrzeba przebrnięcia przez dziesiątki formularzy czy brak rozwiązań technologicznych zdolnych do podpowiadania placówkom usprawnień, które podniosą satysfakcję ich klientów, to problemy wielu jednostek medycznych.
Warto zauważyć, że organizacje z sektora healthcare muszą zdać sobie sprawę, że nie wystarczy świadomość o problemie. Pacjenci zmagają się z wieloma wyzwaniami, gdy potrzebują konsultacji z lekarzem lub specjalistą, dlatego potrzebne są realne działania, które usprawnią proces. Dodzwonienie się do placówki, umówienie konsultacji, problemy logistyczne związane z pozyskaniem odpowiednich zaświadczeń – lista jest długa i często staje się swoistym sprawdzianem cierpliwości, a do tego dochodzi czynnik stresogenny związany z obawą o stan zdrowia. Chcąc się dalej rozwijać, branża medyczna musi wiedzieć, jakie zmiany są konieczne i monitorować, w jaki sposób pacjenci reagują na wprowadzane modyfikacje.
GSK ogłasza nazwę niezależnej spółki Consumer Healthcare: Haleon
Grupa LUX MED – lider rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce – zdecydowała 4 lata temu zainwestować w nowe rozwiązanie do mierzenia wskaźnika Customer Experience (CX). Wybrano oprogramowanie firmy Medallia, która specjalizuje się w dostarczeniu rozwiązań pomagających poprawiać doświadczenia klientów. W wyniku współpracy oraz wprowadzeniu w życie wielu inicjatyw i usprawnień, z myślą o komforcie pacjentów, największy świadczeniobiorca medyczny w naszym kraju, posiadający ponad 270 placówek, 14 szpitali, 20 tys. pracowników oraz 8 tys. lekarzy rozmaitych specjalizacji – osiągnął 27% wzrostu polecalności usług (wg wskaźnika NPS), co przekłada się na istotny wzrost możliwości rozwijania istniejących kontraktów i pozyskiwania nowych Klientów. LUX MED jest organizacją, która jeszcze przed pandemią COVID-19 wdrożyła innowacyjne rozwiązania z zakresu CX, aby zbierać opinie klientów i sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów. To działanie znacznie usprawniło reakcję na dynamiczne transformacje w kraju oraz zachowanie ciągłości pracy placówek, tak aby nadal mogły świadczyć usługi medyczne na najwyższym poziomie mimo reżimu sanitarnego.
„Należy przyznać, że na początku pandemii wszystkim towarzyszyły duże emocje – napięcie związane z nieznanym zagrożeniem, zmieniające się obostrzenia oraz strach związany ze stanem zdrowia i bezpieczeństwa. W tamtym okresie krytyczne znaczenie miało szybkie gromadzenie opinii zwrotnych od pacjentów, a także sprawne wprowadzanie koniecznych zmian i ulepszeń – dzięki temu udawało nam się nie tylko rozwiązywać powstające problemy, ale również zrozumieć przyczyny niezadowolenia. Bezsprzecznie współpraca z firmą Medallia pomogła nam w tym i przyczyniła się do poprawy doświadczeń naszych pacjentów” – komentuje Iwona Radko, Dyrektor Pionu Doświadczeń Pacjenta Grupy LUX MED.
Chcąc dostosować się do obostrzeń sanitarnych i świadczyć usługi medyczne, zapewniając przy tym najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa, firma LUX MED zdecydowała się na weryfikację pacjentów przed wizytami. W tym celu wykorzystano ankiety Medallia, by przesyłać klientom w wiadomości tekstowej prośbę o wypełnienie krótkiego formularza z pytaniami na temat objawów i potencjalnego kontaktu z osobami zakażonymi wirusem. Na podstawie analizy odpowiedzi organizowano różne przepływy pracy tak, aby zminimalizować kontakt osób potencjalnie zakażonych z innymi pacjentami, którzy odwiedzają placówkę. To działanie pozwoliło również na zapewnienie większego sanitarnego bezpieczeństwa personelowi medycznemu.
Zastosowana inteligentna analiza tekstu Medallia pozwoliła na automatyczną kategoryzację opinii klientów na podstawie weryfikacji tematów, co pozytywnie wpłynęło na możliwość reakcji na konkretne uwagi. Dodatkowo dzięki monitorowaniu blisko 20 punktów kontaktu organizacja zmieniła sposób zachęcania pacjentów do podzielenia się opinią i dała personelowi narzędzie, dzięki któremu mogą wprowadzać zmiany, których oczekują klienci.
„Możliwość wsparcia lidera rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce jest dla firmy Medallia dużym wyróżnieniem. Cieszymy się, że usługi z zakresu Customer Experience zostają coraz częściej doceniane przez organizacje z różnych branż. Nikt nie ma wątpliwości, że sektor medyczny został poddany ogromnej próbie podczas pandemii. Zdrowie jest tematem bardzo ważnym dla każdego z nas i zarazem wrażliwym – dlatego właśnie tak istotne jest poznanie opinii pacjentów, aby czuli się oni w pełni zaopiekowani oraz wysłuchani” – komentuje Ryszard Regucki AVP Eastern Europe w firmie Medallia.
Powszechny proces digitalizacji nabrał tempa przez wybuch pandemii COVID-19. Firmy, które zdecydowały się na implementacje innowacji przed pierwszym kwartałem 2020 r., w większości mogły sprawnie reagować na dynamiczne zmiany. Gromadzenie opinii, analiza danych oraz szybkie reagowanie na oczekiwania klientów pomogły wielu organizacjom w budowaniu pozytywnych doświadczeń swoich odbiorców, a co za tym idzie umocnienie pozycji firmy na rynku.
Grupa LUX MED wprowadza na rynek pierwsze prywatne ubezpieczenie szpitalne
Grupa LUX MED przejmuje MedPolonia
Źródło: materiały prasowe